Het beste educatieve speelgoed
Gratis verzending vanaf €50
Unieke producten
Op werkdagen: voor 12u besteld, vandaag verzonden

FAQ

1. Mijn account

 

  • Moet ik een account hebben om een bestelling te plaatsen?

Om bestellingen te plaatsen heb je geen account nodig. Om informatie terug te vinden over je bestelling en je persoonlijke voorkeuren aan te passen, heb je een eigen profiel nodig. Registreer je hier om jouw profiel aan te maken. 

 

  • Ik heb een probleem met inloggen

Oei, dat is heel vervelend voor je! Heb je al een account bij Smartiest? Zo niet, registreer je hier. Heb je een Smartiest account en ben je ervan overtuigd dat je het juiste e-mailadres en wachtwoord hebt opgegeven? Contacteer dan onze Smartiest-medewerkers bij de klantendienst. Zij helpen je graag verder! 

 

  • Hoe kan ik mijn Smartiest account verwijderen?

Wat spijtig dat je geen Smartiestje meer wilt zijn! Neem met ons contact op via info@smartiest.be om je account te laten verwijderen.

 

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten

Oeps! Wat vervelend dat je je wachtwoord vergeten bent, maar er is geen reden tot paniek hoor! Klik bij de inlogpagina op ‘wachtwoord vergeten’ en vul het e-mailadres van je account in. Check je inbox om je wachtwoord te resetten. Log in met je nieuw wachtwoord en  - tadaa – je hebt opnieuw toegang tot je Smartiest-account! 

 

  • Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Om je persoonlijke gegevens te wijzigen, moet je eerst ingelogd zijn op onze Smartiest website. Klik op je profiel en pas de gewenste informatie aan bij ‘mijn accountgegevens’.

 

  • Hoe kan ik me inloggen?

Als je je wil inloggen op je Smartiest-profiel, klik je allereerst in de rechterbovenhoek op 'inloggen'. Daar vul je je gebruikersnaam en wachtwoord in. Heb je nog geen profiel aangemaakt? Registreer je dan eerst door aan de linkerkant op 'registreer' te klikken en je gegevens in te vullen. Ziezo, welkom nieuw Smartiestje!

 

  • Hoe kan ik een Smartiest-profiel aanmaken?

I knew it! Werd je ook verliefd op Smartiest? (Wij ook, hoor.) Je kan je hier eenvoudig registreren in slechts één minuut. Je krijgt daarna een bevestigingsmail toegestuurd en je Smartiest avontuur kan beginnen. Welkom nieuw Smartiestje!

2. Bestellen

 

  • Wat moet ik doen als ik geen bestelbevestiging heb ontvangen?

“Hi, wat zijn we dolenthousiast met je bestelling…”, komt dit je niet bekend voor? Ai! Dan is er wellicht iets fout gelopen! Je krijgt namelijk steeds na het succesvol plaatsen van je bestelling een bestelbevesting naar je e-mailadres toegestuurd. Neem contact met ons op via info@smartiest.be indien dit niet het geval is en dan zorgen we ervoor dat dit in orde gemaakt wordt. 

 

  • Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

Helaas, van zodra je bestelling is geplaatst kan je die jammer genoeg niet meer wijzigen.

 

  • Hoe plaats ik een bestelling bij Smartiest?

Wat leuk dat je een pakje van Smartiest wilt ontvangen! Log in met je account en voeg eenvoudig je favoriete Smartiest artikelen toe aan je winkelmandje. Zodra je klaar bent kan je je bestelling online betalen en je product thuis laten bezorgen of ophalen bij een afhaalpunt. Heb je nog geen account? Maak dan eerst een persoonlijk account aan en word ook een Smartiestje.

 

  • Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Oh nee, echt? Dat is jammer om te horen! Helaas is dit niet meer mogelijk… Onze magazijnhelden hebben namelijk hun beste loopschoenen aangetrokken om jouw pakje zo snel mogelijk klaar te maken voor verzending en dan zijn ze nog amper te stoppen. 

 

  • Hoe gebruik ik mijn promocode?

Ben je één van de gelukkigen die een promocode kon bemachtigen? Voeg bij het plaatsen van je bestelling een promocode toe aan het veld ‘promocode toevoegen’. De promocode wordt automatisch verwerkt in je bestellingsbedrag.

 

  • Waar vind ik mijn Track & Trace-nummer?

Zodra je pakketje klaar is om verzonden te worden en naar jou opgestuurd wordt, ontvang je een bevestigingsmail. Zodat je de weg van je pakketje op de voet kunt volgen, ontvang je in deze mail van Bpost een track & trace-nummer. “Het is er bijna, het is er bijna,…maar nog niet helemaal.”

 

  • Wat als een artikel niet meer op voorraad is?

Oh nee, dat is pech! Een artikel op het oog hebben, dat niet meer op voorraad is. Maar niet getreurd, het artikel wordt mogelijks nog aangevuld. Maak gebruik van onze superhandige rode 'Hou me op de hoogte' knop. Zo hoef je niet elke dag onze website in de gaten te houden!

3. Betalen

 

  • Welke betaalmethoden kan ik kiezen? 

Je kan op onze website betalen met ons betalingssysteem ‘Mollie’. Met Mollie kunnen we onze klanten meerdere betrouwbare betalingsopties aanbieden. Je kan betalen met Bancontact, Visa, MasterCard en Apple Pay. Hiermee willen we ervoor zorgen dat je zorgeloos kunt winkelen en betalen. 

 

  • Heeft Smartiest een veilige betaalomgeving?

Absoluut! Met het betalingssysteem ‘Mollie’ garanderen we steeds een veilige betaalomgeving voor onze klanten. Je vertrouwelijke gegevens worden enkel in een versleutelde vorm verstuurd via een 100% beveiligde verbinding. Veilig online winkelen, zoveel meer plezier. Meer informatie vind je op de website van Mollie

Lees meer over ons Privacybeleid.

 

  • Kan ik achteraf betalen?

Neen, dit is helaas niet mogelijk. Met behulp van het betalingssysteem van Mollie bieden we de volgende betalingsmethoden aan: Bancontact, Visa, MasterCard en Apple Pay.

 

  • Hebben jullie cadeaubonnen?

Ja hoor! Wil je iemand een plezier doen met een cadeaubon van Smartiest? Tof! Kies een Smartiest-cadeaubon ter waarde van € 5, € 10, € 15, € 20, € 25, € 50, € 100 of  € 150 en voeg deze toe aan je winkelmandje. Cadeaubonnen zijn geldig gedurende een jaar na aankoop. Veel shopplezier!

 

  • Waar vind ik mijn betalingsbewijs?

We sturen je steeds na een goedgekeurde betaling, een betalingsbevestiging van je bestelling via e-mail. Vind je deze e-mail niet onmiddellijk terug? Kijk dan even tussen je ‘spam’ berichten of het daar terecht gekomen is. Onze e-mail nog steeds niet weergevonden? Neem dan gerust contact op met onze Smartiest-medewerkers via info@smartiest.be. Wij helpen je graag!

 

  • Kan ik een btw-factuur aanvragen?

Ja hoor! Dit kan door eenvoudigweg je btw-nummer aan te geven bij de checkout. 

4. Leverings- en ophaalopties

 

  • Welke leveringsopties kan ik kiezen?

Eenmaal je je favoriete artikelen hebt verplaatst naar je winkelmandje, kan je kiezen om verder te gaan naar de checkout. Hoe ontvang jij je pakje het liefst? Kies uit de volgende leveringsopties:

  • Thuislevering: Zo kan je vanuit je ‘luie zetel’ wachten tot onze Bpost helden je pakje komen leveren. Snel én eenvoudig!
  • Afhaalpunten: Je kan ook kiezen om je pakje naar een specifiek afhaalpunt van Bpost te laten brengen. Je hebt een ruime keuze aan afhaalpunten in jouw buurt. Haal je pakje op waar én wanneer je maar wil!
  • Pakjesautomaten: Met de super handige pakjesautomaten kan je zelfs om middernacht je pakjes veilig afhalen. Kies het dichtstbijzijnde pakjesautomaat en haal je pakje af op het tijdstip dat jouw het beste past. 

Onze Bpost helden met een onzichtbare (Smartiest)cape bezorgen jouw geliefde pakje thuis of bij een zelfgekozen afhaalpunt. Duid je leveringsvoorkeuren aan op de website of via de applicatie van Bpost. Dan worden de pakjes geleverd zoals jij het wilt. Heb je nog andere vragen? Aarzel niet om contact op te nemen met onze Smartiest-medewerkers via info@smartiest.be.

 

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je staat waarschijnlijk te popelen om je pakje te ontvangen hè! Wel, wij houden je steeds via e-mail op de hoogte van de vorderingen. Zodra je pakje klaar is voor verzending, krijg je een e-mail van Bpost met daarin een Track & Trace-nummer. Naargelang jouw gekozen leveringsoptie, wordt jouw pakketje binnen 1 à 5 werkdagen bij jou thuis, een afhaalpunt of in een pakjesautomaat geleverd.

 

  • Hoeveel kost thuislevering?

Oost, west, thuis(levering) is het best! Bij aankopen vanaf €50 zijn de transportkosten gratis. Voor standaardleveringen bedragen de leveringskosten €4,95 voor België en €7,95 voor Nederland.

 

  • Kan ik mijn bestelling ophalen aan een afhaalpunt?

Ja dat kan! Bpost biedt onze klanten verscheidene afhaalpunten aan waar zij hun bestelling kunnen ophalen. Duid het gewenste afhaalpunt aan bij het afronden van je bestelling.

Deze lijst krijg je te zien bij de checkout, waarna je je keuze kan doorgeven. Als je de afhaalpunten in jouw buurt toch op voorhand al eens wil bekijken, kan dat ook via de Bpost website.

 

  • Wordt er geleverd in het weekend?

Neen, dit is jammer genoeg niet mogelijk. Bestellingen worden thuis geleverd van maandag tot vrijdag. Als je dus op vrijdag bestelt voor 12.00 uur, kan je deze ten vroegste op maandag ontvangen naargelang de leveringsoptie die je koos. Maakte je een bestelling na 12.00 uur op vrijdag? Dan komt deze ten vroegste toe op dinsdag. Great things take time, right – maar zeker ook niet te lang! ;)

 

  • Waar is mijn pakje?

Je staat vast en zeker te popelen om je pakje te ontvangen. Met je track & trace nummer kom je het allemaal te weten. Eenmaal je bestelling klaar is voor verzending krijg je een bevestigingsmail dat je pakje in aantocht is. Daarin wordt ook je Track & Trace-nummer meegegeven. Ziezo, je hebt geen glazen bol meer nodig om je pakje te vinden!

 

  • Wie bezorgt mijn bestelling?

Nadat onze Smartiest-medewerkers je pakje hebben klaargemaakt voor verzending, wordt je pakje bezorgd door onze vrienden bij Bpost. Kijk dus uit naar een Bpost busje, want wie weet is ‘ie met een pakje naar jou onderweg.

 

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Ben je niet thuis om je pakje te ontvangen? Geen probleem! Je krijgt van Bpost een mail waarin je dit kan aangeven. Dan kan je je pakje bij je buur of een afhaalpunt naar keuze laten afzetten en het later ophalen. Simpel!

 

  • Kan ik het leveringsadres van mijn bestelling nog veranderen?

Eens je pakje uit ons magazijn vertrokken is, kan je het adres niet meer veranderen. Wel kan je eventuele leveringsopties nog aanpassen via de Bpost app. Meer informatie over deze applicatie vind je hier terug!

 

  • Kan ik mijn pakje afhalen bij Smartiest?

Er is geen afhaalpunt of een fysieke winkel waar je je Smartiest pakjes kunt ophalen. Dankzij de samenwerking tussen Baert en Hageland kunnen wij het beste bieden uit ons gezamenlijk aanbod, meer hierdoor vertrekken jouw pakjes vanuit verschillende depots. Wij laten het daarom speciaal bij jou aan huis leveren, zodat je niet heel het land hoeft af te reizen om je pakjes af te halen. Gemakkelijk, toch?!

5. Retourneren

 

  • Wat zijn de retourvoorwaarden?

Alle voorwaarden voor de retour van je pakjes kan je hier terugvinden.

 

  • Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?

Maak je geen zorgen! Zodra we je retourzending hebben verwerkt en je een bevestigingsmail hiervan kreeg, kan je een terugbetaling verwachten binnen 10 werkdagen. Ondervond je toch problemen? Contacteer onze Smartiest-medewerkers bij de klantendienst en zij helpen je graag verder.

 

  • Hoe retourneer ik een artikel?

Als je een artikel wil terugsturen, kan dit perfect. Artikelen aangekocht via de Smartiest webshop kunnen geruild worden binnen een termijn van 14 dagen na de levering en dit op voorwaarde dat het product ongebruikt, onbeschadigd is en voorzien is van alle originele labels en verpakking. Gedragen, bevuilde, berookte, gewassen, beschadigde of herstelde goederen kunnen niet teruggenomen worden.  Je vindt alle informatie over artikel retourneren bij de rubriek 'omruilen' bij onze algemene voorwaarden.

 

  • Waar vind ik mijn retourformulier?

Ontvang je retourformulier via mail. Daarna kan je het retourformulier downloaden als PDF-bestand en het afdrukken.

 

  • Hoe weet ik of jullie mijn retourzending hebben ontvangen?

Heb je nog geen bevestiging gekregen dat je retourzending is toegekomen? Heb dan nog even geduld, want je pakje zal nog niet toegekomen of verwerkt zijn. Zodra je retourzending verwerkt is, sturen we je een mailtje ter bevestiging. Geen berichtje gekregen? Neem dan gerust contact met ons op!

 

  • Hoe snel wordt een retour verwerkt?

Onze smartiest-helden gaan snel en nauwkeurig te werk. Na het ontvangen van je retour wordt je pakje binnen de 10 werkdagen verwerkt. 

 

  • Moet ik betalen om mijn artikel om te kunnen ruilen?

Je kan een artikel omruilen, maar daarvoor moet je wel transportkosten betalen.

 

  • Mag ik mijn artikels retourneren?

Neem eerst contact op met onze Smartiest-medewerkers via info@smartiest.be, zij zullen je alle nodige instructies bezorgen over het omruilen van je artikelen. 

 

  • Wat is het retouradres?

Stuur ons een mailtje via info@smartiest.be met de reden van je retour, je bestelingsnummer en de code van je artikel(s). Wij bezorgen je een retourformulier en de nodige instructies om je artikelen terug te sturen. Dat zijn onmiddellijk minder zorgen voor jou! Heb je nog andere vragen over retourneren van een artikel? Contacteer dan onze Smartiest-medewerkers via info@smartiest.be . Wij helpen je graag!

 

  • Word ik volledig terugbetaald na een retour?

Als je een artikel retourneert word je volledig terugbetaald binnen de 10 werkdagen na ontvangst van het artikel in ons magazijn. De retourkosten zal je wel voor je eigen rekening moeten nemen.

 

  • Halen jullie mijn retourartikelen thuis op of moet ik dit zelf opsturen?

Neen, je pakketje wordt niet door ons bij jou thuis opgehaald. Je moet deze zelf naar de post brengen met ons retourformulier. Stuur ons alvast een mailtje naar info@smartiest.be voor alle informatie rond de retourformuliers en retourlabels. Daarna regelen wij de rest!

6. Garantie en reparatie

 

  • Heb ik garantie op mijn artikels?

Blijkt een artikel beschadigd te zijn bij aankomst of vertoont een product gebreken? Stuur snel een mailtje naar info@smartiest.be, onze Smartiest-medewerkers helpen je graag verder. Alle informatie rond de garantie op artikelen vind je hier terug. 

 

  • Waar vind ik het garantiebewijs?

Je garantiebewijs staat vermeld op je factuur. Je factuur kan je steeds online raadplegen. Heb je nog onbeantwoorde vragen rond garantie? Neem dan even contact op met onze Smartiestjes via ons contactformulier. Zij beantwoorden met plezier al je vragen.

 

  • Hoe lang geldt de garantie?

Indien blijkt dat er een fabricagefout gebeurd zou zijn, kan je je product aanmelden voor herstel binnen de garantietermijn van 2 maanden.

 

  • Hoe laat ik mijn product repareren?

Geen zorgen! Neem eenvoudigweg contact met onze Smartiest-medewerkers via info@smartiest.be en leg hen uit wat het specifieke probleem is aan je product. Wij assisteren je graag bij het nemen van de verdere stappen.

 

  • Is een reparatie gratis?

Ja, het laten repareren van je product is helemaal gratis zolang je je product aanmeldt voor herstel binnen de garantietermijn en het om een productiefout blijkt te gaan. Zo gezegd, zo gedaan!

7. Spaarpuntensysteem

  • Hoe werkt het spaarpuntensysteem?

Allereerst heb je een Smartiest-account nodig waarmee je je moet inloggen vooraleer je naar de checkout gaat met je winkelmandje. Bij elke aankoop van €1 op onze webshop kan je een puntensaldo van 1 punt verzamelen. Eenmaal je genoeg punten verzameld hebt, kan je je punten inruilen voor korting. Deze korting wordt nadien automatisch afgetrokken van het totaalbedrag van je winkelmandje.

 

  • Hoe kan ik punten verdienen met mijn aankopen bij Smartiest?

Goeie vraag! Het eerste wat je moet doen is je aanmelden met je Smartiest-account. Bij elke aankoop van €1 op onze webshop krijg je 1 punt. Zodra je een puntensaldo van 100 spaarpunten hebt verzameld kan je je korting opnemen en aftrekken van je winkelmandje. Katsjing!

 

  • Wie kan er punten sparen?

Elk Smartiestje met een persoonlijk Smartiest-account kan door zijn of haar aankopen bij Smartiest, punten verzamelen en korting verkrijgen met ons spaarpuntensysteem. Jij hebt toch ook een Smartiest-account? Zo niet, maak deze hier aan en ontdek alle voordelen!

 

  • Hoe lang zijn mijn punten binnen het spaarpuntensysteem geldig?

Goed nieuws! De punten die je verzameld hebt op Smartiest hebben geen vervaldatum. Maar opgelet! Heb je je account laten verwijderen of wordt deze door omstandigheden gedeactiveerd? Dan zijn je punten niet overdraagbaar naar een nieuw Smartiest-account.

 

  • Waar kan ik zien hoeveel punten ik tot nu toe verzameld heb?

Eenmaal je je ingelogd hebt met je Smartiest profiel ga je naar 'mijn spaarpunten'. Daar zal je je aantal verzamelde punten kunnen bekijken. 

 

  • Wat kan ik doen met mijn verzamelde spaarpunten?

Je verzamelde punten kan je inruilen voor een korting van €5 (say what!) en je favoriete Smartiest-artikelen mee kopen. Als dat geen goed nieuws is! 

 

  • Hoe kan ik mijn spaarpunten inruilen?

Log in met je Smartiest-account en ga naar ‘mijn spaarpunten’. Eenmaal je een puntensaldo van 100 punten bereikt hebt kan je je punten inwisselen voor korting. Klik op 'Punten inwisselen' onder 'Mijn spaarpunten' en ontvang jouw code om bij de checkout in te geven. Ziezo, shoppen maar!

 

  • Wanneer worden mijn spaarpunten aan mijn Smartiest-account toegevoegd?

Vanaf dat je een bestelling geplaatst hebt bij Smartiest, worden je spaarpunten toegevoegd aan je aantal tot nu toe verzamelde spaarpunten. Hou je spaarpunten dus maar goed in de gaten. ;) 

 

  • Is de korting die ik verkrijg via het spaarpuntensysteem te combineren met andere kortingen of cadeaubonnen?

Voorlopig niet, maar we werken hier volop aan verder om dit mogelijk te maken!

🤓Het beste educatieve speelgoed
🙏Gratis verzending vanaf €50
🦄Unieke producten
📦Op werkdagen: voor 12u besteld, vandaag verzonden

Uw browser is verouderd

Om deze website optimaal te gebruiken, raden wij aan om een van de volgende browsers te gebruiken

Google Chrome
Downloaden
Safari
Downloaden
Mozilla Firefox
Downloaden
Microsoft Edge
Downloaden